• Simple Item 1

Coaching

• Coaching

Audio Producer

Bij Soundschool Zonhoven kan je terecht voor opleidingen in Audio Productie, Mixing & Mastering.

We maken gebruik van veel courant gebruikte software (en hardware) om onze lessen zo praktijk gericht op te bouwen.

Onze lessen worden hoofdzakelijk gegeven in Reason Studios, Mastering doen we met iZotope Ozone. Maar we gebruiken ook Ableton Live, Cubase en een hele hoop VST's/Plugin's.

Hardware instrumenten staan er ook zoals: Roland Groovebox (MC707), Roland Drumcomputer (TR-8S), Moog Subsequent 37, ASM Hydrasynth en meer.

reason11 blog

Reason Studio!

Reason Studio is een volledig virtuele audio productie omgeving wat de echte wereld simuleert, de technieken die we toepassen in Reason kunnen vrijwel allemaal in de echte wereld op fysieke hardware worden toegepast. Denk aan CV, ADSR, de SSL Mixer, De virtuele rack, de mogelijkheid virtuele kabels te configureren, etc...

Reason is een programma voor zowel beginnende als professionele producers en componisten. In deze cursus bekijken we de uitgebreide opname mogelijkheden zoals: Recording, Sampling, Mixing en meer!

Lessen zijn mogelijk in onze studio (Zonhoven) of online (Online enkel indien je zelf al beschikt over het nodige materiaal, meestal een PC, software en een MIDI Controller).
Wij gebruiken een online leerplatform waarbij we samen met webcam en het delen van het scherm de nodige support en feedback 'real-time' kunnen geven.

IMG 20220316 001501

Sound Design

Heb je altijd al dat ene geluid willen maken op een Synth, maar hoe doe je dat? Wil je meer weten over de werking van Synths, Samplers e.a. instrumenten? ADSR, wat is dat juist?

Stap in de wereld van Sound Design. We leren je hoe je specefieke geluiden kan produceren en recorden voor gebruik in allerhande producties, van gaming sounds tot film geluiden.

Wat staat er zoal bij ons in de studio: ASM, Moog, Roland, Novation, Zynthian, Behringer, Akai, Native Instruments, Technics, KRK, ADAM, Shure, AKG, Beyer Dynamic, Ableton LIVE, Izotope,...

Algemeen

Je kan bij SoundSchool terecht voor opleidingen, workshops, studio en/of repetitie tijd met of zonder sound engineer.

Soundschool organiseerd ook evenementen, hierbij bieden we podiumkansen aan.

Soundschool Zonhoven

Kremerstraat 18,